Få kunder på Google med en seoblog

Få kunder på Google med en seoblog

Din seo-blog har til formål at hjælpe dig med at få bedre placeringer i Googles søgeresultater.

Det er selvfølgelig meget nemmere for dig at sælge, når potentielle kunder let kan finde dig i søgeresultaterne.
Langt den største del af Googletrafikken – og dermed salgschancerne – går nemlig til de virksomheder, der ligger øverst i søgeresultaterne på Google.

Vi googler mere og mere – og vi googler mere præcist end før

Vi bruger ikke mere telefonbogen, når vi vil købe noget.  I stedet googler vi efter svar på virksomhedernes hjemmesider.
Men vi googler ikke kun, når vi vil købe produkter og ydelser.
Vi googler også for at få svar på spørgsmål om produkter og ydelser – selvom vi måske ikke er købeklar.

Det betyder, at du med din seo-blog kan tiltrække mange mennesker, som ikke er købeklar, men måske kan blive det.
Samtidig kan trafikken på seo-bloggen hjælpe dig med at sikre dine salgstekster bedre placeringer på Google.

Hvorfor hjælper seo-bloggen din hjemmeside højere op på Google?

Google tjener penge på, at virksomhedsejerne annoncerer online.

Jo mere de potentielle kunder googler – jo flere penge kan Google derfor tjene, fordi folk ser annoncerne, klikker på dem og køber.
Derfor vil Google gerne skabe en god oplevelse for alle dem, der googler.
Den gode oplevelse skaber Google ved at placere de hjemmesider øverst i søgeresultaterne, som Google mener giver de bedste svar på læserens Googlesøgning.
Derfor vil Google gerne belønne dig med gode placeringer, når din hjemmeside tiltrækker mange mennesker, som får en god oplevelse, samtidig med at den fungerer godt rent teknisk.

Den strategi er grundlaget for Googles store succes som søgemaskine.

Find alle de gode emner til dine blogindlæg
Allerede i dag optimerer du sikkert dine salgstekster og blogindlæg til Google.
Men når du vil opbygge en seoblog, skal du gøre mere end det.
Du skal nemlig have en strategi, der omfatter blogindlæg baseret på en god søgeordsanalyse.
Der er nemlig masser af trafik – og dermed mange potentielle kunder – at hente ved at skrive blogindlæg, der svarer på de spørgsmål, folk googler.
Det er typisk spørgsmål, der indledes med ord som hvad, hvem, hvor, hvordan.

Husk at bygge retvisende interne links

Du skal selvfølgelig bygge links fra andre hjemmesider til din blog og dine salgssider.
Men du skal ikke glemme de interne links mellem siderne.
De retvisende links kan nemlig gøre en stor forskel for, hvor længe gæster på hjemmesiden bliver – og hvor mange sider de klikker på.
Hvis du kan få mange mennesker til at besøge hjemmesiden, blive længe på hjemmesiden og klikke på flere sider, så vil det være meget nemmere for dig at fastholde kontakten og sælge dem noget.